środa, 2 września 2020

Letnie Mistrzostwa Podkarpacia w Rzeszowie 22-23 sierpień 2020


Mateusz Warzocha wygrywa Letnie Mistrzostwa Podkarpacie w Rzeszowie 22-23 sierpień 2020




 

    

W dniach 22-23 sierpnia 2020 w Rzeszowie odbyły się Letnie Mistrzostwa Podkarpacia w Tenisie Ziemnym organizowane przez Polską Ligę Tenisa.  W kategorii „2 liga” a więc rozgrywkach dla amatorów (nie grających nigdy zawodowo i nie mających żadnych pkt w oficjalnych turniejach PZT) wystąpił reprezentant TKKF „Sokół” Głogów Małopolski – Mateusz Warzocha.

Rozgrywki odbywały się na kortach ziemnych „RZESZOWSKIEGO TOWARZYSTWA TENISOWEGO” w Rzeszowie przy ul.Niedzielskiego.

 

SOBOTA:

W rozgrywkach grupowych Mateusz wygrał oba mecze grupowego i wyszedł z grupy z 1 miejsca.

Grupa C

Data

Godzina

Mecz

Wynik

2020-08-22

15:30

M. Warzocha vs. M. Bargiel

4:1, 4:3

2020-08-22

17:30

M. Warzocha vs. E. Pisiak

4:1, 4:0

2020-08-22

19:30

M. Bargiel vs. E. Pisiak

4:1, 4:0

Grupa C


Zawodnik

Mecze

Punkty

Gemy

1.

Mateusz Warzocha

2

6

16:5

2.

Marcin Bargiel

2

3

12:9

3.

Emilia Pisiak

2

0

2:16

 

NIEDZIELA

W niedziele dalsza faza rozgrywek niestety opóźniła się ze względu na opady i mecze 1/8 finału rozpoczęły się dopiero po godzinie 16.

Mateusz w niedziele prezentował się jeszcze lepiej niż w sobotę ostatecznie wygrywając wszystkie mecz oraz cały turniej tym samym kwalifikując się do Letnich Mistrzostw Polski Polskiej Ligi Tennisa 2020 które odbęda się w dniach 19-20 września w Warszawie.

1/8 FINAŁU

2020-08-22

16:00

M. Warzocha vs. R. Gerlach

4:0, 4:0


1/2 FINAŁU

2020-08-23

19:00

M. Świątek vs. M. Warzocha

2:4, 1:4

 
FINAŁ:

Data

Godzina

Mecz

Wynik

2020-08-23

21:00

M. Warzocha vs. M. Bargiel

4:2, 4:2

 

Więcej informacji o turnieju (wyniki, zawodnicy, faza pucharowa) pod linkiem:

https://polskaligatenisa.pl/turnieje/polska-ii-liga-tenisa-4/rzeszow-109/szczegoly

 

Mateusz obecnie zajmuje obecnie w klasyfikacji generalnej Polskie Ligi Tennisa – 1 miejsce w województwie Podkarpackim oraz 4 miejsce w rankingu ogólnopolskim tym samym jako jeden z pierwszy uzyskał awans do Letnich Mistrzostw Polski amatorów w Warszawie które odbędą się w dniach 19-20 września 2020.

 Gratulacje mistrzu - w mistrzostwach Polski życzymy Ci co najmniej podium.             

Wywiad z Mateuszem po wygrany m turnieju pod linkiem:

https://polskaligatenisa.pl/news/gracze-polskiej-ligi-tenisa-chwala-organizacje-na-letnich-mistrzostwach-plt-wypowiedzi-518

 

Mateusz Warzocha (3. miejsce w rankingu II Ligi, zwycięzca Letnich Mistrzostw Podkarpacia 2020): Organizacja turnieju jak zawsze super. W sobotę były okrutne upały i grało się stosunkowo ciężko. W niedzielę pogoda była zupełnie inna i z powodu opadów musieliśmy nieco pomóc organizatorom. Daliśmy radę dokończyć turniej i pomimo tego, że korty były już po opadach, to grało się dużo przyjemniej, ponieważ temperatura była bardziej znośna. Jak widać po wyniku, grało mi się bardzo dobrze, natomiast miałem nieco przygód. W niedzielę zerwałem trzy naciągi w trzech kolejnych rakietach, czyli we wszystkich, jakie miałem ze sobą. Półfinał kończyłem rakietą, którą nie grałem kilka lat i jest moją opcją mega rezerwową, a w finale zerwałem ostatnią, i tak naprawdę zastanawiałem się, czy nie poddać meczu. Wtedy jednak swoją prywatną  pożyczył mi opiekun kortów Pan Latusek. Bardzo mu za to dziękuję, bo dzięki niemu udało mi się dokończyć turniej. Myślę, że właśnie ten mecz był najcięższy. Obaj z Marcinem Bargielem byliśmy zmęczeni po całym dniu. Pomimo tego, że w sobotę spotkaliśmy się w gazie grupowej, tamten pojedynek stał na gorszym poziomie i grało mi się z nim dużo łatwiej. Finał był o wiele trudniejszy, o czym świadczą wyniki w gemach, gdzie większość była wygrywana złotą piłką albo do 30 w jedną czy drugą stronę. Tak naprawdę to spotkanie mogło potoczyć się w obie strony, gdyby nie decydujące piłki.